Blog

Coffee & socializing

coffee-sydney

When you enter in an Australian coffee shop, there is an air of business, there is an air of people who drink a quick coffee and then they return on doing what they were doing, even the coffee is takeaway in long plastic “cups” that cover the taste of good coffee, but I mean  you can get used to that… There are also people who chat, have fun, in many cafes; there are many people that are making  conversation, but it’s a different conversation, (not that  is wrong) is only linked to a different culture and the difference is quite thin, hard to explain on paper.

Its all based on emotions and if you don’t try both on your skin, is very hard to capture what I am trying to put on paper.

In Italy, when you go into a coffee shop or Bar ( as we call it here), is just for having a good chat and a good coffee. There’s no rush, there’s a hot environment, all the people are just trying to have a moment for themselves, they just want to enjoy the moment.

coffee-in-italy

Even the waiters leave you to enjoy your time;We take our time  to decide what to eat or drink. Something that doesn’t happen in Australia, where everything goes fast and when you sit down in a place, automatically they come to you to take  the order.

Please don’t get me wrong, do not take what I have written as a criticism, Australia is a beautiful country  and I will definitely come back, it’s just interesting to understand and analyze different cultures in the world.

What do you think?

————————————————————-

Quando entri in un caffè in Australia, c’è aria di business, c’è aria di gente che beve un caffè veloce e poi ritorna a fare quello che stava facendo, addirittura il caffè è da asporto in bicchieri lunghi di plastica cartonato che ti tolgono anche il gusto del buon caffè, ma poi ti ci abitui. Ci sono anche persone che chiacchierano, si divertono, in molti caffè c’è molta gente che si siede e fa conversazione, ma è una conversazione diversa,( non che sia sbagliata) è solo legata ad una cultura diversa e la differenza è abbastanza sottile, difficile da spiegare sulla carta.

E’ tutto a sensazione e se non le provi tutte e due è difficile  cogliere l’essenza di quello che sto scrivendo ma ci proviamo insieme.

In Italia, entri in un caffè per il gusto di scambiare due chiacchiere con l’amico o la persona che è con te, oltre a bere un buon caffè; è un ambiente caldo che ti avvolge con tutte le persone intorno che cercano un momento per loro, di socializzazione, di calore. Non gli importa fare veloci, si vogliono gustare il momento.

Anche i camerieri ti lasciano a gustare il tuo momento anche perché a  noi italiani generalmente non piace che ci venga chiesto sedutastante appena ci sediamo che vogliamo mangiare o bere,come invece succede in Australia. 

Vi prego non prendete ciò che ho scritto come una critica, L’Australia é bellissima e ci ritornerò sicuramente, è solo interessante capire e analizzare culture diverse nel mondo.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: